diumenge, 16 de juny del 2013

Diari de treball sobre El Rada (VIII): nous detalls interessants

Ahir al Taller1 de l'Estruch vam mostrar per primer cop les entrevistes sobre el Rada, i van agradar força. Falten unes quantes entrevistes més i un bon treball d'edició, però segur que quedarà la mar de bé.



A més, en una trobada amb en Josep Font (un altre veí del carrer Sant Miquel) hem comentat algunes coses que ja havien sortit a les entrevistes, la qual cosa ens ha proporcionat alguns detalls interessants.

  • Respecte a la "bicicleta tunejada" que en Joan Arisa havia vist córrer amunt i avall del carrer, en realitat era el primer vehicle terrestre que havia fabricat el Rada. Portava quatre pedals (dos al davant i dos al darrere) i segurament va ser un regal que li va fer al seu fill David. Així que els dos solien passejar-se amb l'aparell pel carrer Sant Miquel.
  • El motor d'un dels cotxes, fet per ell mateix, era elèctric. I funcionava perfectament!! El que no sabem segur és si aquest era el motor de la rúbia-roulotte, tot i que és molt probable.
  • Al Rada li agradava compartir els seus coneixements sobre mecànica i aeronàutica  amb la gent de l'Aeroport de Sabadell, i segons deia el senyor Josep, aquests coneixements solien ser força superiors als de la resta. De fet un altre testimoni ens ha confirmat que amb un dels seus aparells voladors va fer un altre vol de prova des de la Timba. La idea era saltar des de dalt de la Torre de l'Aigua, però algun amic seu el va persuadir perquè escollís un lloc menys perillós. Aleshores va voler saltar des del Pont de la Salut, però al final el van convèncer perquè ho fes des d'un lloc una mica menys alt. I així va ser... 
  • Es manté la teoria de que el nom de Rada era el d'un pilot o mecànic alemany de la Segona Guerra Mundial. Això coincideix amb el que va dir en Joan Arisa, però no concorda amb el que ens va dir en Joaquim Soler.