Les diverses capes de morter s'han de barrejar i pastar molt bé, així que vam utilitzar una paleta i una batedora industrial, que ens van permetre obtenir un acabat òptim i molt fi.
Per traspassar els dibuixos sobre la calç vam utilitzar la tècnica anomenada spolvero, que consisteix en foradar les línies i passar-hi per sobre una bosseta plena de pigment; aquest traspassa els forats i deixa un puntejat sobre la calç, que ens serveix de guia per pintar.
Quan s'apliquen els pigments sobre la superfície encara fresca, aquests queden retinguts dins dels cristalls de calç; un cop acabat el procés de carbonatació, l'hidròxid de calç es converteix en un material molt noble i resistent, que conserva els pigments en perfecte estat.
Preparant els materials pel taller
Preparant la capa d'arriccio
Aplicant l'arriccio sobre els taulons
Abans d'utilitzar els pigments s'ha de comprovar
que siguin solubles a l'aigua i resistents a la calç
Preparant la capa d'intonaco
Preparant l'intonachino
Acabant de foradar els cartrons
Alguns dels frescos ja gairebé acabats